Ai cârlig de tractare montat ? Trebuie să știi asta !

Articol din categoria: Despre ce scriu ?

Prima categorie, despăgubirea pe RCA

În acest caz avem două situații

Prima situație, să spunem că mi-am montat cârlig de tractare pe mașină și tu mă lovești din spate, tu fiind vinovatul eu păgubitul, evident eu nu am nicio vină , eu îmi voi repara mașina pe asigurarea ta și mi se va despăgubi și cârligul de tractare.
A doua situație este cea în care eu sunt cel vinovat, am cârlig de tractare montat pe mașină și te lovesc cu spatele. În acest moment, tu fiind cel păgubit vei fi despăgubit de asigurarea mea RCA.

 A doua categorie despăgubirea pe CASCO

În această situație avem tot două cazuri

Prima situație este în momentul în care ai cârligul de tractare montat din fabrică. Deci este un echipament cu care mașina a venit în momentul în care ai cumpărat-o. În cazul unui accident vei fi despăgubit pentru dauna care ți s-a produs la autoturism, inclusiv pentru cârligul de tractare.

A doua situație atunci când ți-ai montat tu, ulterior, cârligul de tractare pe mașină. Acesta este un echipament suplimentar și dacă vrei să fii acoperit pentru el pe polița ta CASCO va trebui să achiți o sumă în plus. O primă de asigurare suplimentară pentru acest echipament ca să fie acoperit în cazul unei avarii. Dacă nu vei achita o primă de asigurare suplimentară, în momentul unui accident, acest cârlig de tractare nu va fi despăgubit.

Din experiență, am montat acest cârlig de tractare pe mașină, a costat 715 lei. Prima de asigurare suplimentară a costat în jur de 10 euro pe an, deci o sumă destul de mică pentru protecția acestui echipament suplimentar.

Am scris în trecut și alte articole tot din domeniul asigurărilor ce sigur te pot ajuta:

Sfaturi pentru deplasarea în concediu cu mașina

Ce acoperă și ce nu acoperă asigurarea RCA?

Care este diferența dintre un broker și un agent de asigurări?

Am realizat și un clip pe youtube despre asigurări, iar canalul nostru de youtube RITTER Broker TV, abordează diferite subiecte din domeniul asigurărilor de care ai putea avea nevoie și pe care probabil nu le știi.

Abonează-te la canalul nostru de youtube folosind acest link.

 

Ți-a plăcut ce ai citit? Click pe unul din butoanele de mai jos să ajungă și la alții

1 comentariu Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Salut.
    Inteleg ca acest carlig de tractare este folositor , in cazul parcarilor desigur.
    Dar imi dau si eu o parere de inginer bazata pe ce am studiat : coliziunea dintre 2 masini , in trafic , la viteze mici , poate fi sa zicem : minima , adica o bara zgariata , crapata eventual , la ambele masini .
    Cu carlig de tractare … vorbim de o bara crapata/sparta , radiatoare , bara protectie , ventilatoare si alteele .
    Asigurarile sunt dispuse sa plateasca toate aceste piese si inlocuirea lor ?
    Plus ca , o zgarietura adanca si o crapatura pe bara , nu te lasa in drum ,Dar daca ai un mic accident cu cineva care are un carlig montat … (Da, vina e a celui din spate , distanta regulamentara, viteza , etc, De accord)
    Austria, Ungaria , Germania – interzic deplasarea cu carligul montat daca nu tractezi .
    Am vazut ambele tipuri de accidente : cu carlig , si fara carlig. Pentru siguranta tuturor , nu e ok . Si de treaba asta si-au dat seama deja cateva tari care au interzis sa conduci cu carlig pe post de “protectie”.
    Am avut carlig 4 ani in Uk , si l-am cuplat pe masina doar cand am avut de tractat . No hate pls.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.